Header Ads Widget

Ticker

6/recent/ticker-posts

Alarko: Türkiye ve Kazakistan’da 1,2 Milyar Dolarlık Tarım ve Sera Yatırımı Yapacağız

Alarko Şirketler Topluluğu (ALARK) CEO’su Ümit Nuri Yıldız, şirketin yatırımları hakkında bilgiler verdi. Yıldız, Pandemi etkisiyle girdikleri tarım ve seracılık sektöründe 2030 yılına kadar 5 bin dönüm modern sera kurmayı hedeflediklerini aktardı.

Jeotermal işletme ve arama ruhsatlarını tamamladıklarını ve şimdiden Türkiye’nin en büyük modern seracısı haline geldiklerini belirten Yıldız “Şu an 700 dönümü bulan seralarda üretim yapıyoruz. Bu yılın sonunda seralarımızın büyüklüğü 1500-2 bin dönüme çıkacak” dedi.

Yatırımlar 1,2 Milyar Dolara Ulaşacak

5 bin dönümlük sera yatırımının 600-650 milyon dolara mal olmasını beklediklerini kaydeden Yıldız, söz konusu yatırımların Kazakistan’da da gerçekleştireceklerini belirterek şöyle devam etti:

“Kazakistan’da da 5 bin dönüme ulaşacağız. Orada bir de organomineral gübre fabrikası kurma planımız var, atıkları değerlendirmek için. Türkiye ve Kazakistan’daki toplam tarım-sera yatırımlarımız 2028-2030’a kadar 1.2 milyar dolara ulaşacak.”

Enerji Depolama İşine Girecek

Yıldız, enerji depolama alanında birçok Avrupalı ve Çinli şirketlerle görüştüklerini ve özellikle “şebeke ölçeğinde” denilen ölçekte büyük kapasiteli enerji depolama sistemleri, ticari ve konutlara yönelik enerji depolama sistemleri belirlediklerini ifade etti. Çinli Gotion Grup ile mutabakata vardıklarını ifade eden Yıldız şöyle devam etti:

“60% bizde, 40% pay onlarda olmak üzere ortaklık kurduk. Şimdi montaj fabrikasını kuracağız. 2025 yılının ilk çeyreği sonunda ürün çıkarmayı hedefliyoruz”

“Yolcu Uçaklarını, Kargo Uçaklarına Dönüştüreceğiz”

Pandemi sonrasında e-ticarette yaşanan patlamanın, kargo uçaklarına talebi artırdığını dile getiren Yıldız, bu çerçevede proje geliştirdiklerini belirtti. Ekonomim’e verdiği demeçte eski yolcu uçaklarını, kargo uçağına dönüştürme işine girme kararı aldıklarını ifade eden Yıldız şöyle dedi:

“EASA ile görüştük, olumlu yaklaştı. İngiliz bir firma ile sözleşme yaptık. EASA’da lisans çalışmalarımız sürüyor. Önce Airbus ile başlayacağız, sonra Boeing’e geçeceğiz. Uçağın bütünlüğünü bozmadan içini boşaltıp kargoya uygun hale getireceğiz. Dünyada “ILS, International Loading System”i ilk biz kurmuş olacağız. Amacımız bu işi Türkiye’de yapmak. Bu iş için uygun havaalanı ve hangar gerekiyor. Hangar yapımı da 1.5-2 yılı buluyor. O yüzden ilk uçakları Portekiz’de yapacağız. “

Yorum Gönder

0 Yorumlar